Jouduin itse lähtemään keski-Suomeen kätilön hommiin, ja Miklos pääsi siksi aikaa Mikkosille hoitoon. Miklos oli ihan itse kirjoittanut tällaisen kertomuksen PON-foorumiin 25.1.2009:

Mikko täällä terve!

Olen täällä säilössä mun treenikaverin kämpillä. Mun taloudenhoitaja joutui lähtemään hoitelemaan jotain naisten juttuja, minne mua ei voinut ottaa mukaan. Voi mennä monta päivää ennen kuin pääsen täältä kotiin.
Yleensä mut on viety mummolaan lomailemaan. Siellä on palvelu pelannut, rapsuteltu taukoamatta ja evästä on tarjoiltu sopivasti, eli aika usein käyty jääkaapilla huikopalalla. Mummolakäyntien jälkeen mulla on kuulemma noussut hattuun enkä ole yhtä kuuliainen kuin sinne mennessäni. Kyllä minä kuulen ihan hyvin, varsinkin sen että jääkaappi ei aukene yhtä tiuhaan tahtiin kotona kuin mummolassa. Ja mulla ei ole hattua, mikä juttu tää on??
Alussa täällä meni ihan ok. Maattiin tuossa talon isännän kanssa sohvalla koko päivä. Toi mun hampaaton treenikaveri menettelee ja nuorempi isäntä on lakannut halaamasta niin lujaa kuin männä vuosina.
Mutta sitten illalla talon naisväki palasi jostain koirasirkuksesta. Ne toi sen hollantilaisen typyn tullessaan. Se että se palvoo mua on ihan jees, mutta se pitkä kielisuudelma missä se nuoleskeli mun takahampaat oli jo liikaa. Piti ärähtää ja antaa vähän nenille. Ja eikun daami tulee takaisin hetken kuluttua entistä innokkaampana, heittäytyy siinä selälleen ketarat levällään. Poistuin äkkiä paikalta, isännän kanssa sohvalle. Sieltä sitten kun heitin matalaa kommenttia sille blondille joka edelleen mua seurasi, mut eristettiin eteiseen. Karu meininki täällä!!

Aamulla sain sitten aamupalaa. Sitä oli todella vähäinen määrä (ihan kuin kotona) ja mietin josko talon emäntä ymmärtäisi yksinkertaisen vihjeen, otin ruokapurkin suuhun ja istuin portin takana hievahtamatta astia suussa. Ei se tajunnut mitään, vei purkin vaan pois.
Mummo!!! Mulla on ikävä mummoa!!

Kyllä täytyy sanoa että kotona on sittenkin kivaa ja taloudenhoitajaakin ajattelen hetkittäin. Töissäkin olis hauskempaa itse asiassa. Milloinkohan olisi seuraava keikka?? Käy aika pitkäksi täällä vähitellen..

Nyt olis kiva saada edes jotain fanipostia, vaikka maksamakkaraa tai sellaista, kun täällä eivät ymmärrä kuinka suuri stara olen. Mutta älkää kirjoittako lähetyksen päälle Mikkonen, silloin sapuskat menee yleiseen jakeluun, pelkkä Mikko riittää.
Kiitos!

Oli Miklos sitten lopulta hyväksynyt sen hollantilaisenkin typyn, ja ei tarvinnut koko aikaa istua kaltereitten takana sikaosastolla. Ekat yöt oli jäänyt yksinään alakertaan soffalle, mutta sitten tuli jo muitten mukana yläkertaan yöksi. Kiitoksia Mikkosille Mikon hyvästä hoidosta!

Minut nähtyään luulin Mikon heiluttavan häntää minulle, mutta kun se tuli autosta ulos, ei se minusta välittänytkään. Oli vaan kiva päästä ulos autosta (suoraan treeneihin). Just joo.